Najstnica Neja
Predstava, ki bi jo morala gostiti vsaka šola! (izjava učiteljice BIC – Srednje živilske šole)
Predstava Najstnica Neja je namenjena najstnikom v starosti od 13 do 19 let. Govori o ključnih trenutki zveze med dvema mladima človekoma: od začetne zaljubljenosti in prvega stika, preko prvega zmenka in prvega spolnega odnosa do razmišljanja o spolnosti, problemov v zvezi, do razhoda in prebolevanja.
Predstava je interaktivna in v njej sodelujejo tudi dijaki. Predstava je plod našega več kot 20-letnega dela z mladimi (program Gorska roža: skupine mladih za osebnostno rast in zdravo življenje). Scenarij zanj je napisala Tina Vrhunc, dipl. soc. pedagoginja in dolgoletna voditeljica programa Gorska roža ter mama najstnice.
Režiser predstave je Peter Petkovšek.
Mnenja:
»Všeč mi je bilo neposredno, slengovsko poimenovanje posameznih tabuiziranih tem/področij/dejanj/stvari in to, da je predstava zajela, poleg začetnih ljubezenskih zadreg, tudi manj romantičen del odnosov – razhajanja in razočaranja. Zdi se mi čudovita iztočnica tudi za nadaljevanje pogovora z mladimi, ki dobijo sicer precej informacij s področja biologije telesa in zaščite, skoraj nič pa s področja odnosov, ki pa so bistven izvor zadovoljstva ali bolečine, pa tudi bistveno bolj zapleteni in odpirajo množico dilem.« (svetovalna delavka mariborske srednje šole).
Najlepša hvala za vaš obisk in razgibano predstavo, ki je vzvalovila in navdušila naše dijake, saj so s svojim sodelovanjem pokazali, da jih teme pogovorov resnično zanimajo. Pokazali ste jim, kako iskreno spregovoriti o stiskah, skrbeh, dvomih, pričakovanjih in o stvareh, ki so današnja in njihova realnost. Prepričana sem, da je vsak dijak našel kaj zase, saj so mnogi menili, da je bila predstava zanje poučna. Všeč sta jim bila tudi nastopajoča, zlasti Neja, ki je po predstavi zapela z dijaki. Vesela sem, da se je celotna ekipa pri nas dobro počutila, in verjamem, da to sodelovanje z vami ni bilo zadnje. Želim vam veliko uspehov pri vašem delu.” (svetovalna delavka srednje šoli na Muti)
Predstavo so nam priporočili dijaki in profesorji, ki so jo že videli. Kljub temu me je skrbelo, da bodo dijaki nemirni, ker niso navajeni hoditi v gledališče. Vsi profesorji smo bili presenečeni, ker jih je pritegnila. Predstava prikazuje njihov svet in premišljeno prikazuje situacije, ki mladim povzročajo probleme. Dijaki so bili ponosni, ker so lahko nastopili tudi oni. Razmišljamo, da bi ogled omogočili še šestim razredom, ki so bili na kulturnem dnevu drugje.«(učiteljica ljubljanske srednje šole)
Predstava je zajemala pomembna vprašanja, ki si jih zastavljajo najstniki in najstnice v obdobju odraščanja. Zmenkanje, samopodoba, spolnost, občutki bolečine ob končani partnerski zvezi, žalost, jeza…Gotovo bi ogled te predstave pomagal marsikomu na poti odraščanja. Všeč mi je bilo tudi to, da smo bili v predstavo vključeni tudi gledalci. (svetovalna delavka ljubljanske srednje šole)
Aktualna tema za mladostnike, ki se na poti k odraslosti soočajo s podobnimi problemi. (učiteljica ljubljanske gimnazije)
Mnenja dijakov:
Všeč mi je bila predstavitev celotnega poteka zaljubljenosti pri najstnikih sami, saj sem se v marsikateri vlogi znašla tudi sama. Všeč mi je tudi bilo, da ste v samo predstavo vključili občinstvo.
Všeč mi je bil iskren pogovor o stiskah, skrbeh, pričakovanjih nas mladostnikov. Zelo dobra igra. Zelo naravno in spontano igranje, nazorno je bilo vse prikazano. Ne predolgo, pa hkrati je bilo skoraj vse zajeto.
Predstavljeni so bili problemi, v katerih se najde vsak najstnik. Igra je bile zelo tekoča, gibljiva in se je odlično prilagajala odzivom iz občinstva. Če odziva iz občinstva ni bilo, igralca nista bila vsiljiva, ampak sta del izpeljala drugače (npr. izvedla sama).
Na predstavi mi je bilo všeč to, da je govorilo o realnem življenju oz. resnici v življenju.
Ni dogodkov